onsdag 23 juli 2008

Vinnartapeten



Förra sommaren var det varken EM eller OS eller något annat större idrottsevenemang som kan förklara hur jag kunde missa ginmärket Beefeaters tapetdesigntävling. Men det gjorde jag och det är lite med svansen mellan benen jag nu inleder mitt skrivande på den här bloggen med att kommentera en tävling som avgjordes för över ett år sen. Hur som; uppgiften var att illustrera Beefeaters kärnvärden "bold and colourful with tradition" och bilden ovan är Maja Stens vinnarbidrag. Maja förklarar på sin hemsida att tapeten är något av ett hopkok av vad man hittar om man slår Beefeaters och Tower of London på wikipedia; det vill säga lite kronjuveler, lite fängelse, lite halshuggningar och så klart Anne Boleyns spöke. Jag tycker att det är en väldigt fin tapet. Belöningen för Maja blev fyratusen kronor plus en sommarförbrukning av den klassiska sommardrycken gin. Grattis i efterskott Maja!
Resten av de deltagande bidragen kan ses här där jag också skamlöst har snott bilden.

1 kommentar:

Mar†in sa...

Jag tyckte att Maja Stens tapet var en självklar vinnare efter en snabb titt på de andra bidragen.
Väldigt fin!